BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for miljøsagsbehandling? Har du styr på miljølovgivningen og er du vild med at løse opgaver, der har direkte betydning for borgere og virksomheder? Så har du nu mulighed for at blive del af Klima og Miljø i Halsnæs Kommune.
Halsnæs Kommune er en forholdsvis lille kommune og derfor arbejder vi tæt sammen i afdelingen og hjælper hinanden. Opgaverne er mange og forskelligartede, og der er stor mulighed for, at du kan sætte dit præg på arbejdet. Vi har også løbende udviklingsprojekter både i forhold til vores drift og vores faglighed. Desuden er der mulighed for at deltage i tværfagligt samarbejde primært med de øvrige afdelinger i By og Miljø.
ArbejdsopgaverNår der kommer en ny medarbejder, ser vi på fordelingen af opgaver i afdelingen. Dine primære arbejdsopgaver vil være på miljøområdet, og i starten vil det være inden for følgende områder:
- Landbrug og virksomheder: Tilsyn, miljøgodkendelser, klagesager mv.
- Drikkevand og spildevand: Kontrol med vandkvalitet, planlægning, udledningstilladelser, tilslutningstilladelser mv.
- Rotter: Koordinering af rottebekæmpelse, håndtering af problemsager og udarbejdelse af ny rottehandleplan.
- Kystbeskyttelse: Afgørelser, samarbejde med kystbeskyttelseslag, udvalgssager mv.
Du vil blive inddraget i afdelingens øvrige opgaver afhængigt af dine kompetencer.
Hvad forventer vi af dig?- Har en relevant naturvidenskabelig eller teknisk uddannelse
- Erfaring på miljøområdet er en fordel
- Kender til lovgivningen på området – eller i hvert fald en del af området
- Har erfaring med eller lyst til at bruge nye digitale værktøjer i miljøadministrationen
- Har lyst og evne til konstruktiv dialog med virksomheder, borgere og andre interessenter
- Har lyst til og gerne erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation.
- Er engageret, serviceorienteret og god til at se helheder
- Er god til at formulere dig i skrift og tale
- Er systematisk med god datadisciplin
- Har kørekort til bil.
- Et spændende arbejdsområde med bred faglighed og stor variation i arbejdsopgaverne
- En arbejdsplads i løbende udvikling med plads til dine initiativer og gode idéer
- Gode kolleger og en uformel omgangsform
- Mulighed for hjemmearbejde én til to dage om ugen, hvis du ønsker det.
Afdelingens opgaver består af koordinering af klimaområdet og varetagelse af kommunens opgaver inden for lovene om miljøbeskyttelse, kystbeskyttelse, jordforurening, husdyrbrug, vand- og spildevandsforsyning, varmeforsyning og miljøvurdering af projekter. Vi lægger stor vægt på at yde god borgerservice og at inddrage borgere og virksomheder i dialog om opgaveløsning og om at udvikle kommunen.
Klima og Miljø består af 11 medarbejdere og en afdelingsleder. Vi har stor fleksibilitet og mulighed for at løse opgaverne selvstændigt. Alle medarbejdere har hver deres spidskompetencer, men i kontoret arbejder vi meget på tværs, så stort set alle områder fagligt er dækket af flere personer. Afdelingen er stor nok til, at der er et fagligt miljø og lille nok til, at du får nogle forskelligartede opgaver. Vi har i Klima og Miljø et stærkt og inkluderende fællesskab, hvor drivkraften er det tillidsfulde samarbejde, en positiv tilgang til opgaverne samt plads til humor og smil – også når der er travlt.
Vi er en del af området By og Miljø, som varetager kommunens opgaver på teknik- og miljøområdet, og vi er et af kommunens i alt seks fagområder. I By og Miljø er vi ca. 40 medarbejdere, der alle arbejder på Rådhuset i Frederiksværk. Endvidere har vi tæt samarbejde med Halsnæs Forsyning A/S, der varetager driftsopgaver inden for vand, varme, spildevand og affald.
Løn og ansættelsesvilkårSker efter gældende overenskomst samt efter principperne om Ny Løn – fuldtidsstilling 37 timer ugentligt.
Vil du høre mere?Kontakt leder af Klima og Miljøafdelingen Tina Pedersen tlf. 2124 6074 eller miljøsagsbehandler Anne-Marie Valtersdorf Møller tlf. 30462387.
AnsøgningsfristDen 20. november, kl. 10.00.
Ansættelsessamtaler holdes den 24. november, og evt. 2. samtale holdes 27. november.
Forventet startDen 1. januar 2024 eller snarest derefter.
Om Halsnæs KommuneHalsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen 1, 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935457