BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en dygtig og erfaren personalejuridisk konsulent/specialkonsulent med stærk viden om ansættelses- og arbejdsret. Stillingen er på 32-37 timer afhængigt af, hvad du ønsker.
Personaleafdelingen er kendt for sin gode service og rådgivning af vores ledelse, og vores mantra er, ”at vi gør andre bedre”.
Jurateamet har en stor mangfoldighed af opgaver med forskellig kompleksitet, og når kommunens overenskomster, aftaler, personalepolitikker og retningslinjer skal have liv, skal Jurateamet sikre det juridiske indhold og den gode proces.
Foruden dig består Jurateamet af en chefkonsulent og en personalekonsulent.
Dine hovedopgaver er- Rådgivning og håndtering af personalesager i en ansættelsesretlig kontekst, herunder fortolkning af overenskomster, aftaler og lovgivning.
- Udfærdigelse af partshøringer og afgørelser om skriftlige advarsler, afskedigelser og bortvisninger.
- Forhandling med de faglige organisationer, herunder om personalesager og forhåndstaler m.m.
- At du har personalejuridisk erfaring, gerne fra en offentlig arbejdsgiver.
- At du er cand. jur., cand. merc. jur. el. lign, men ingen betingelse.
- At du arbejder struktureret, analytisk og detaljeorienteret.
- At du er god i såvel mundtlig som skriftlig kommunikation.
- At du er effektiv og har et stort overblik.
- At du har solide sociale kompetencer og er sikker i relationer, både i afdelingen og i hele organisationen.
- At du sætter pris på og bidrager til et arbejdsmiljø, hvor der både er plads til en frisk og humoristisk omgangstone og dyb seriøsitet i arbejdet.
Du bliver en del af Jurateamet, som er placeret i Personaleafdelingen. Teamet deler kontor med afdelingens leder.
I Personaleafdelingen får du 17 dygtige kolleger, som foruden Jurateamet består af HR & Arbejdsmiljø, Lønteamet og Forsikringer.
Vi har en meget fleksibel tilgang til arbejdstider og hjemmearbejdsdage. Vi er kendt for at kunne levere resultater og samtidig have fokus på god trivsel.
Rådhus-caféen laver god og grøn mad til os hver dag til en meget fornuftig pris.
Pendler du, så kører du mod trafikken, og vi har naturligvis gratis parkering.
ProcessenAnsøgningsfristen er den 18. februar 2024. Vi forventer at holde første samtale den 23. februar 2024 og anden samtale den 27. februar 2024. Vi benytter os også af muligheden for løbende samtaler.
Kandidater skal være indstillet på at udfylde en profilanalyse.
Tiltrædelse hurtigst muligt, og gerne senest den 1. april 2024.
Hvis du er nysgerrig efter at vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til teamkoordinator Pernille Löwe, på mobil 5167 5433 eller leder af Personaleafdelingen Kim Nissen på mobil 6023 0707.
Løn- og ansættelsesvilkårEfter gældende overenskomst samt principper om Ny løn.
Den erfarne og kvalificerede ansøger kan forvente at blive indplaceret som specialkonsulent iht. AC-overenskomsten.
Om Halsnæs Kommune
Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen 1, 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5981022