Alkohol- og Stofrådgivningen/Center for voksenstøtte søger daglig leder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jeg er aldrig blevet mødt ligeværdigt før. Her bliver jeg set som det hele menneske. Her er jeg ikke kun misbrugeren.”
- Citat fra en borger, der kommer hos os i Alkohol- og Stofrådgivningen.

Vil du være daglig leder for et team af fagligt dygtige og stolte medarbejdere i Alkohol- og Stofrådgivningen, der hver dag gør en reel forskel for udsatte borgere i Halsnæs Kommune? Er det naturligt for dig at indgå i det daglige arbejde ”på gulvet” i øjen- og hjertehøjde med vores borgere, når dine medarbejderes kompetencer efterspørges andre steder? Kan du navigere i en kompleks hverdag fyldt med paradokser og dilemmaer på et område, der er i konstant bevægelse? Og kan du kommunikere et budskab autentisk og tydeligt målrettet den/de modtagere, du sidder over for?

Så kan vi til gengæld tilbyde dig et meningsfyldt job med gode kollegaer i en lille kommune, hvor man har reel mulighed for at påvirke, hvordan vi fremadrettet skal arbejde med alkohol- og stofrådgivning internt og eksternt i kommunen.

Opskrift på succes i jobbet

Halsnæs Kommune har i sidste års budget vedtaget at styrke en række indsatser på området for alkohol- og stofrådgivning.

Som daglig leder af Alkohol- og Stofrådgivningen får du både et internt og et eksternt fokus, som vægter nogenlunde lige meget i din opgaveportefølje.

Ro på bagsmækken

”Som én af de nyeste medarbejder har jeg en fornemmelse af, at jeg er indtrådt i en super velfungerende arbejdsgruppe, der har en empatisk, dynamisk og ressourceorienteret tilgang til borgerne. Der er et godt og glidende samarbejde og god forståelse og respekt for hver vores kompetenceområder. Vores arbejdsgang er præget af selvtilrettelagte kalendere, men vi skal samtidig være klar på at træde til, når tingene brænder på, som de lejlighedsvis gør. Der er et effektivt og uformelt samarbejdsmiljø, hvor vi hviler i hinanden og samtidig passer på hinanden.” 
- Loke, medarbejder i Alkohol- og Stofrådgivningen.

Dit interne fokus ligger på den daglige drift, hvor du sikrer, at dit team på 6 medarbejdere (samt to eksterne lægefaglige konsulenter) bibeholder den høje grad af trivsel, faglighed og engagement, der kendetegner teamet. Det gør du bl.a. ved at have fokus på at bevare den gode struktur og det gode samarbejde, der allerede er i teamet. Samtidig har du fokus på drift og kerneopgaven, hvor du bl.a. selv indgår i arbejdet ”på gulvet”, når det giver mening i forhold til den samlede opgaveløsning.

Du er lyttende og åben – både over for dine medarbejdere og over for borgerne – og så bevarer du roen og overblikket i en uforudsigelig hverdag med borgerne. Du har en evne til at tage tingene, som de kommer.

Du sørger for, at Sundheds- og Servicelovens paragraffer følges og forbereder, håndterer og følger op på tilsyn fra myndighederne. Du får god hjælp af nogle af dine dygtige og strukturerede medarbejdere. En opgave, der på en gennemsnitlig arbejdsdag ikke fylder så meget, men som under tilsynene fylder rigtig meget.

Du har et løbende fokus på opfølgning og udvikling af den generelle indsats på området og justerer løbende, hvis der er behov for at tilpasse opgavefordeling og kompetencer internt.

Alkohol- og Stofrådgivningen skal være det naturlige førstevalg

Dit eksterne fokus ligger i at formidle Alkohol- og Stofrådgivningens tilbud med samarbejdsfladerne internt i kommunen – og på sigt også kommunens private virksomheder.

Du er jævnligt i dialog med relevante afdelinger og interne virksomheder i kommunen, hvor du styrker kendskabet til Alkohol- og Stofrådgivningen gennem udadvendt, troværdig, faglig og målrettet kommunikation, så Alkohol- og Stofrådgivningen bliver det naturlige førstevalg for kommunens borgere.

Du forholder dig til de mange forskellige perspektiver og bidrager derigennem til et styrket tværgående samarbejde og styrkede forebyggende-, parallelle- og tilbagefaldsforebyggende indsatser i Halsnæs Kommune.

Dit CV

I dit CV kan vi læse, at du 

  • Har en relevant faglig baggrund i forhold til rusmiddelområdet
  • Har ledererfaring og en lederuddannelse – eller er villig til at tage én.

Hvis vi derudover kan læse, at du har erfaring med at arbejde med udsatte eller at arbejde i kommunalt regi, er det et plus, men ellers står vi klar til at klæde dig på til opgaven.

Hvis vi spørger dine tidligere kollegaer om dine personlige kompetencer, vil de forhåbentlig sige, at du bl.a. er,

  • Rummelig – du rummer udsatte borgere, medarbejderes forskellige behov og samarbejdspartneres forskellige dagsordner
  • Nærværende – du lytter med åbent sind for at forstå den person, situation eller kontekst, du står overfor
  • Pragmatisk – du finder de løsninger, der kan fungere, i en kompleksitet, hvor der måske ikke findes en ”rigtig løsning” og ved, at nogle gange kan det være nødvendigt at hugge en hæl og klippe en tå
  • Udadvendt – du kan og vil tale med alle og er naturlig tillidsvækkende og troværdig
  • Fleksibel – du smider gerne hvad du har i hænderne, når det hele brænder på med en borger, og der er behov for ekstra hænder på gulvet. 
Hvad har vi ellers i ærmet til dig?

”Det bedste, min ansættelse i Alkohol- og Stofrådgivningen har givet mig, er muligheden for at få udvidet mit perspektiv på det hele menneske – både professionelt og i mit privatliv. I Alkohol- og Stofrådgivningen har vi dagligt et stærkt samarbejde, vidensdeling og faglig sparing, hvilket jeg oplever skaber rummelighed og ro – både for medarbejdere og borgere.” 
- Amanda, medarbejder i Alkohol- og Stofrådgivningen

Dit team

Vi har nævnt det før, men synes godt, at det kan tåle en gentagelse. Du får nogle både dygtige og dedikerede medarbejdere, som ikke går af vejen for en god faglig diskussion, og som møder hinanden med omsorg – og til tider galgenhumor. Det er et lille team, så du kommer til at lære dem at kende lynhurtigt – det skal de nok sørge for:-)

Dit arbejdssted

Er Alkohol- og Stofrådgivningen på Hermannsgade 3 i Frederiksværk. Medarbejderne har selv haft arbejdsbukserne på og indrettet lokalerne, så de er indbydende for alle vores brugere – og dermed også for os. Vi er beliggende ved siden af biblioteket og Kvickly, så der er rig mulighed for både åndelig og fysisk føde. Hvis du kører til og fra Frederiksværk fra Københavnsområdet, så kører du mod trafikken – og det skal man ikke kimse af. Og så har du også mulighed for i et vist omfang at arbejde hjemmefra.

Din leder

Hedder Janne Westerdahl, og hun er Leder af Center for Voksenstøtte. Hun har indgående kendskab til dit område – og dine medarbejdere – og er altid tilgængelig for hjælp og sparring. Som leder er hun inkluderende, medinddragende og pragmatisk, og så er hun fokuseret på kompetencer og faglighed. For Janne er det vigtigt at have et borger- og medarbejderperspektiv på tingene, og hun er meget ydmyg overfor, at den borgergruppe, I har berøring med, som regel ikke selv har en stemme ind i organisationen og den offentlige debat.

Du bliver en del af

Et lille lederteam på 4 i Center for Voksenstøtte, som samarbejder tæt i hverdagen og dækker hinanden ind ved ferie og lignende. I har fælles supervision og 1 - 2 årlige dage med strategisk fokus.

Center for Voksenstøtte er en udførende enhed under chefområdet Social Service og Familier (SSF), hvis fornemste opgave er at støtte sårbare voksne, så de bedre kan trives, udvikles og forsørge sig selv.

Vi arbejder med psykosocial rehabilitering som den røde tråd, herunder med et centralt fokus på borgerens drømme, ønsker og kompetencer i forhold til at tage ansvar for eget liv (Empowerment).

I SSF er der løbende koordination, sparring og fælles kompetenceudvikling for lederne, ligesom vi arbejder/samarbejder i forhold til en overordnet handleplan for området SSF.

Så til det formelle

Hvis du gerne vil høre mere om stillingen, kan du kontakte leder Janne Westerdahl på tlf. 4055 3232 eller viceleder Susanne Lefevre Rasmussen på tlf. 4053 7794. 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.

Vi skal bede om din ansøgning senest den 27. februar. Vi afholder første samtalerunde den 4. marts og anden samtalerunde den 14. marts. Hvis du går videre fra første samtalerunde, vil der være en test inden anden samtalerunde.

Vi indhenter straffeattester og referencer i forbindelse med ansættelsen.

Ansættelsesstart er 1. maj.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Hermannsgade, 3, 3300 Frederiksværk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985391

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet