Bliv informationssikkerhedskonsulent i Halsnæs Kommune og gør en forskel for GDPR-compliance

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 Vil du være med til at udvikle og styrke informationssikkerheden i Halsnæs Kommune, og er du

  • god til at række ud og skabe kontakt?
  • interesseret i og har viden om databeskyttelse?
  • klar til at være med til at præge det fremtidige arbejde med informationssikkerhed i kommunen?

Så har vi et spændende job til dig, læs mere nedenfor.

Nogle af de opgaver, som vi tænker, du skal bidrage til, er at
  • facilitere og udarbejde risikovurderinger og konsekvensanalyser i samarbejdet med fagområderne
  • medvirke til fremdrift i relation til opgaver i årshjulet for informationssikkerhedsarbejde
  • understøtte og kvalitetssikre indgåelsen af databehandleraftaler
  • understøtte GDPR i fagområderne, herunder vidensopbygning om GDPR samt planlægning og igangsættelse af awareness-initiativer
  • gennemføre kontroller og sikre opfølgning
  • bidrage til afrapportering af Halsnæs Kommunes overholdelse af GDPR samt anden ledelsesinformation
  • øvrige opgaver i forbindelse med implementering og drift af kommunens IT-systemer, der understøtter arbejdet med informationssikkerhed/GDPR
  • indgå i ad hoc informationssikkerhedsprojekter
  • indgå i og facilitering af kommunens netværk af GDPR-nøglepersoner.
Din baggrund og personprofil

Vi søger dig som kollega, hvis du har lyst til at arbejde med databeskyttelse. Du skal trives med at arbejde i relationer og have lyst til at arbejde med mennesker for derved at opnå de bedste resultater. Du kan lide at samarbejde på tværs af kommunens afdelinger med både ledelse og medarbejdere med forskellige fagligheder. Du har styr på dine opgaver, og hvornår du skal bede om sparring – kort sagt søger vi dig, som er en holdspiller med styr på egne opgaver. Erfaring med databeskyttelse samt viden om organisations- og forandringsudvikling er et plus. Vi har fokus på, hvad du kan byde ind med, og ikke kun hvad dit CV rummer. Den uddannelsesmæssige baggrund er derfor ikke afgørende, det kan være, du har en kontoruddannelse, en IT-faglig uddannelse eller en akademisk uddannelse.

Det er vigtigt for os, at du er god til kommunikation og forstår at formidle svære emner, så alle kan forstå det. Samt at du har gåpåmod og er klar til at hjælpe, hvor der er behov, at du arbejder systematisk og metodisk, og at du sætter pris på og ønsker at deltage aktivt i en uformel, loyal og mangfoldig afdeling.

Vi tilbyder

Et spændende job med mulighed for mange samarbejdsrelationer på tværs af den samlede organisation. 

Du bliver en del af IT og Digitaliseringsafdelingen (team GDPR). Vi er en del af Koncernsekretariatet, der udgør kommunens fælles stabsfunktion. Vores arbejde spænder bredt og omfatter bl.a. IT-drift, service/support, digitalisering, GDPR og informationssikkerhed. Vi er 15 medarbejdere med mange forskellige kompetencer og en nærværende leder.  

Sammen er vi ambitiøse og løfter i flok. Vi sætter stor pris på hinanden, og humor er en væsentlig del af vores hverdag. Vores arbejdsmiljø er uformelt, afvekslende og fagligt udfordrende. Vi gør en dyd ud af at arbejde på tværs, og sætter en ære i at opnå konkrete resultater og skabe værdi. Du vil have stor frihed i forhold til at tilrettelægge arbejdet, så længe opgaverne bliver løst. Bl.a. vil der typisk være mulighed for 1-2 hjemmearbejdsdage om ugen. 

Du kommer til at referere til leder af IT og Digitalisering, Dorthe Runge-Dalager. I dagligdagen vil du arbejde tæt sammen med kommunens GDPR-koordinator, GDPR-medarbejdere i koncernsekretariatet og GDPR-nøglepersoner rundt om i organisationen

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte leder af Dorthe Runge-Dalager på 21 57 67 39 eller GDPR-koordinator Bjørka Sørensen på 51 49 59 85 (læg gerne en besked så ringer vi tilbage).

Ansøgningsfristen er den 4. november kl. 10.00.

Første samtale er den 11. november og eventuel anden samtale er den 22. november.

I forbindelse med 2. samtale skal du være indstillet på at løse en konkret opgave.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. januar 2025.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen 1, 3300 Frederiksværk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128057

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet