Borgerkonsulent til Ungeværket

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Her er en unik mulighed for dig, der brænder for at gøre en forskel for udsatte unge!

Arbejder du som sagsbehandler, og har en lyst til at bære dit myndighedsarbejde med ud i ”virkeligheden” og kombinere det med støttepersonsarbejde? Eller arbejder du som IPS-konsulent, og har mod på at få sagsbehandlerkompetencer bygget på, så du har handlekompetencerne med ud i marken? Så er denne unikke funktion som ”Borgerkonsulent” måske lige noget for dig!  

Om rollen

Som Borgerkonsulent er du både myndighed og støtte i en og samme funktion. Du vil blive tilknyttet udsatte unge, der har sociale udfordringer af forskellig karakter - f.eks. unge der er kriminalitetstruet, har misbrug, har diagnoser som ADHD, Aspergers m.m. Du skal være god til at skabe tillidsfulde relationer, tro på de unges ressourcer, møde de unge i øjenhøjde og være i stand til at stille krav til de unge, selv når de har modstand. Vigtigt er det, at du tror på at beskæftigelsesrettede indsatser som en del af midlet til at nå målet – at dét, at den unge bliver en del af en uddannelse eller en arbejdsplads, er med til at de udvikler kompetencer, troen på egne evner og kan se sig selv i et selvstændigt liv, og som en del af et større fællesskab. I 2024 vil vi blive undervist i IPS-metoden og dermed indbygge denne tilgang i vores borgerkonsulentfunktion, så vi bliver klædt endnu bedre på til at arbejde beskæftigelsesrettet med vores udsatte borgere. Læs mere om IPS metoden her.

Du kommer tæt på de unges hverdag og bliver de unges indgang til kommunen. En af dine hovedopgaver bliver at udarbejde én sammenhængene handleplan sammen med de unge, og støtte dem ude på deres arenaer i at opnå målene i planen. 

Funktionen kombinerer en nogenlunde ligelig fordeling mellem klassisk sagsbehandlerarbejde som myndighed og støttepersonsopgaver ude på den unges arena. Du vil skulle arbejde på tværs af serviceloven (primært §76 og 85 samt tidligere §52.6) og beskæftigelsesloven. Vores dialog med den unge tager udgangspunkt i LØFT - den løsningsorienterede metode. Læs mere om vores borgerkonsulentfunktion her.

Du vil have base i Ungeværket, som er en tværfaglig enhed, hvor alle ungeindsatsens fagligheder er samlet. Enheden består, foruden et team af borgerkonsulenter, af tværgående ungesagsbehandlere, tværgående støttepersoner, virksomhedskonsulenter, UU og administrative medarbejdere. Altså er beskæftigelsesområdet og socialområdet samlet under et tag. Hovedformålet med indsatsen er at sikre, at unge mellem 15-30 år motiveres til uddannelse og fastholdes, så de efterfølgende kan finde deres plads på arbejdsmarkedet. Det betyder også, at du vil komme til at samarbejde med mange andre aktører, så som kriminalforsorgen, PPR, psykiatrien, misbrugscenteret m.m. 

Om opgaverne 
  • Du vil komme til at arbejde som myndighed inden for servicelovens støtte §§ og beskæftigelseslovens §§.
  • Du vil komme til at iværksætte og deltage i netværksmøder med samarbejdspartnere.  
  • Du vil komme til at koordinere og støtte den unge i at opnå mål og delmål i uddannelsesplanen. 
  • Du vil komme til at håndtere misbrugsproblematikker, psykiatriske udfordringer m.m.
  • Du skaber en tillidsfuld relation til den unge. 
  • Vi arbejde selvstændigt inden for en fleksibel arbejdstid inden for tidsrummet tidlig morgen og sent eftermiddag. Kun indimellem vil der forekomme aften- eller weekendarbejde. 
Om dig
  • Du er uddannet socialrådgiver, pædagog eller har anden relevant mellemlang uddannelse. 
  • Du har erfaringer inden for myndighedsområdet eller ved, at du let ville kunne tilegne dig ny viden.
  • Du har gode IT-kompetencer og kan lide administrativt arbejde. Du skal kunne lide at dokumentere. Vi bruger Momentum, Sensum, DUBU og SBSYS.
  • At du kan prioritere dine arbejdsopgaver.
  • Du har erfaring med eller evnen til at arbejde med udsatte unge (relationsarbejde). 
  • Du kan arbejde ressourceorienteret og må gerne have kendskab til ”Den løsningsfokuserede tilgang” (LØFT). 
  • Du er psykisk robust, men også engageret, fleksibel, rummelig, tålmodig og kreativ, samt har evnen til at skabe relation til udsatte borgere.
Vi kan tilbyde

Som en del af Ungeværket vil du sidde i et storrumskontor med 22 kollegaer og opleve muligheden for løbende sparring og inspirerende samarbejdsflader. Du vil ligeledes blive en del af et hus, hvor der løbende bliver udviklet tiltag og gruppeforløb til de unge – alle i huset biddrager i forhold til både indhold, undervisning m.m. I din faggruppe vil du modtage supervision. 

Vi er en enhed med høj social og faglig trivsel, karakteriseret ved humor, omsorg og hjælpsomhed. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingerne er på 37 timer ugentligt, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil endvidere blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn. Vi gør opmærksom på, at der ved ansættelsen skal foreligge en tilfredsstillende straffeattest og børneattest.

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen er mandag d.8 januar 2024. Ansættelsessamtaler afholdes d. 18. januar 2024. Der vil efter aftale indhentes referencer. 

Stillingen ønskes besat 1. marts 2024 eller hurtigst muligt.

Vil du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Natalia Frøhling på tlf. 61 14 06 71 / Fagspecialist Martin Boes Andersen på tlf. 51 67 54 99.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen, 1, 3300 Frederiksværk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956551

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet