Brand- og Sikringskonsulent til Halsnæs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at understøtte Halsnæs Kommunes velfærd til borgere og brugere ved at sikre brandsikkerheden og sikringsløsningerne i de kommunale ejendomme?

Trives du med, at din plan A for dagens opgaveløsning, ofte må afløses af en plan B eller C, og hvor du nogle gange af afhængig af dit gode samarbejde med mange forskellige aktører inden og uden for kommunen for at nå i mål? Så har vi jobbet til dig her i Halsnæs Kommunes Bygningsdrift under Center for Ejendomme, Faciliteter og Arealer. 

Hos os får du lov til at bringe dine kompetencer i spil med mange forskellige opgaver, og vi lover dig, at jobbet aldrig bliver ensformigt. 

Arbejdsopgaverne
  • Udførsel og vedligehold af brand- og sikringsanlæg.
  • Porteføljestyring af brand- og sikringstekniske installationer.
  • Beredskabsplanlægning. 
  • Rådgivning, vejledning og undervisning af vores brugere og samarbejdspartnere.
  • Indgå som sparringspartner i byggeprojekter.
  • Akutte opgaver.

Vi har en særligt vigtig opgave med implementering af egenkontrol af brandsikkerheden i de kommunale ejendomme efter bygningsreglement BR-18. Som en del af denne opgave skal du:

  • Sikre implementering af drifts-, kontrol- og vedligeholdelsesplaner for brandområdet.
  • Afklare fordeling mellem de kontroller, som skal foretages af de daglige ledere og tekniske servicemedarbejder på ejendommene, og de kontroller, som skal foretages af dig. 
  • Stå for instruktion og undervisning af, og efterfølgende uddelegere kontroller til ledere og tekniske servicemedarbejdere. 
  • Tage del i opgaverne med kontrol af brandsikkerhed på vores ejendomme.
  • Udarbejde arbejdsgangsbeskrivelser.
  • Stå for den løbende udvikling og vedligeholdelse af brandsikkerheden og egenkontrol af brand, samt opfølgning på vores drifts-, kontrol- og vedligeholdelsesplaner i vores FM-system (DaluxFM).

Udover de daglige driftsopgaver inden for brand og sikring, vil du komme til at deltage aktivt i spændende udviklingsopgaver såsom opfølgning på vores drift og vedligeholdelsesplaner i vores FM-system (DaluxFM), som fremadrettet skal sikre fornuftig og rettidig vedligehold. 

Vi håber, at du med din erfaring, din faglighed og dit overblik byder ind med dine ideer til, hvordan vi kan udvikle og optimere processer, drift og vedligehold. Dine kollegaer er allerede i gang med at føre en masse gode projekter ud i livet, og vi er altid åbne for nye idéer. I forhold til udviklingsopgaverne ser vi gerne, at:

  • Du har gerne en bygningsfaglig eller teknisk baggrund, formår at løse både de daglige opgaver og samtidig arbejde med udvikling af området. 
  • Du har et indgående kendskab til lovgivningen på området, og finder det naturligt at holde dig opdateret, så du sikrer, at opgaven udføres og efterlever de til enhver tid gældende regler på området. Samtidig må du gerne have blik for forsikringsselskabernes stadigt stigende krav til sikring og kontrol af bygninger.
  • Du har fagligheden i orden og elsker at sætte flueben.
  • Har du erfaring fra en lignende stilling, er det en fordel.
  • Du har altid styr på dine opgaver og ved lige præcis hvor langt, der er til mål.
  • Du bevarer det kølige overblik, når diverse akutte problemstillinger melder sig på banen i en i forvejen travl hverdag.
  • Du er god til at spotte, hvordan vi kan gøre ting smartere, lettere eller på en helt ny måde.
  • Du ved, at teamwork både internt og eksternt er væsentligt – både for at nå i mål med opgaver, men også for at løse dem på den mest kvalificerede måde.
  • Du er åben og imødekommende uanset hvem, du møder i din hverdag.
  • Du synes – ligesom os – at det skal være sjovt at gå på arbejde. 
  • Du har almindeligt kørekort (kategori B)
Vi tilbyder
  • Du bliver en del af et team, der arbejder med drift og vedligehold, samt energioptimering af de kommunale bygninger. Det er kendetegnende for kulturen i afdelingen, at vi tænker i helheder og spiller hinanden gode gennem vidensdeling. Vi tilbyder et uformelt og humørfyldt arbejdsmiljø, samt et stærkt fagligt miljø med rum for sparring og erfaringsudveksling.
  • Du får verdens bedste kollegaer, hvis vi selv skal sige det – og vi ved det jo bedst. Når vi ikke lige laver sjov med hinanden, er vi super gode til at arbejde sammen og sparre med hinanden. Vi har forskellige fagligheder, og vi drøfter ofte forskellige problemstillinger og projekter over skrivebordet med hinanden i det lyse og store kontor, hvor vi sidder sammen.  
  • Derudover får du stor fleksibilitet og frihed – både i forhold til at tilrettelægge arbejde, så det passer med netop dit familieliv, men også i forhold til, hvordan du løser dine opgaver. Ingen micro management her, men gerne hjælp og sparring.
Om os

Område for Ejendomme, Faciliteter og Arealer er en forholdsvis ny organisation, der blev stiftet ved en politisk beslutning primo 2019. Området omfatter Bygningsdriften, Bygherrerådgivere, Rengøringsafdelingen, Natur og Vej samt en stab. Områdets overordnede formål er at understøtte kommunens forskellige funktioner med fysiske rammer og intern service. Området udvikler sig, og vi arbejder bl.a. med en professionalisering af projektledelse og styring, og det er som nævnt her, du kommer ind i billedet. Du vil blive bindeleddet mellem Bygningsdriften, vores beredskab (Frederiksborg Brand og Redning) og bygningsmyndigheden, samt vores udførende tekniske servicemedarbejdere og brugerne inden for brand- og sikringsområdet.

Ejendomsporteføljen består af godt 180.000 m2 fordelt på 123 ejendomme. Vi har mange skønne bygninger som fx koncertstedet Gjethuset, der tidligere har været kanonstøberi. Vi har en række historiske bygninger bl.a. i Krudtværksområdet i Frederiksværk og Knud Rasmussens Hus i Hundested samt en flot fredet bygning, Palæet, der ligger mellem kirken og Gjethuset i Frederiksværk. 

Ansøgningsfrist

Fristen for ansøgning er den 5. januar 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 3. 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst samt efter principperne om Ny Løn.

Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2024 eller snarest muligt derefter. Stillingen er fast med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Leder for Bygningsdriften Henrik Greve Jørgensen på telefon 2058 7579.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen, 1, 3300 Frederiksværk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5953974

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet