Byplanlægger - erfaring med det almene boligområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har  du erfaring med det almene boligområde? Og har du flair for strategisk boligudvikling?

Så søger vi nu en kombineret byplanlægger og almen boligkoordinator til vores plangruppe. En vigtig opgave bliver via strategisk samarbejde med boligselskaberne at sikre, at udbuddet af boliger matcher behovet og efterspørgslen i forhold til kommunens borgere. Derudover skal du bidrage til kommunens arbejde med at planlægge nye boliger mv. 

Om stillingen

Du vil have en koordinerende rolle i forhold til det almene boligområde. Du vil være tovholder på de mange forskellige opgaver inden for almenboligområdet, eksempelvis de fysiske helhedsplaner i boligafdelingerne, udlejningsaftaler med boligselskaberne, gennemføre de årlige styringsdialogmøder og varetage det kommunale tilsyn med boligselskaberne. 

Som vores kollega i Plan og Byg vil du være placeret sammen med vores byplanlæggere og indgå i det daglige arbejde i gruppen. Du vil besvare planmæssige henvendelser, udarbejde lokalplaner og deltage i udviklingsprojekter i kommunen, herunder udarbejdelse af kommuneplanen.

Du vil have en bred samarbejdsflade med kolleger i kommunen i forhold til planlægning. Du får en fast tilknyttet økonomikonsulent og kolleger, der kan vurdere de byggetekniske opgaver på det boligsociale område. Du behøver derfor ikke at have specialistviden inden for disse områder, men det er vigtigt, at du har et indgående kendskab til almenboligområdet, da du bliver kommunens nøglemedarbejder og skal sikre et fortsat tæt og udviklingsbaseret samarbejde mellem kommune og almene boligselskaber. 

Du vil også være kommunens medarbejder på helhedsplaner, både fysiske- og boligsociale planer, herunder evaluering og effektmåling. Du er desuden tovholder på centrale puljer, herunder nedrivnings- og landbyfornyelsespuljer, og du vil udarbejde politiske sagsfremstillinger.

Om afdelingen

Plan og Byg er en afdeling med mange forskelligartede opgaver. Ud over koordinatorrollen på det almene område, arbejder vi med kommune- og lokalplanlægning og øvrige sagsbehandling inden for planlægning, byggesagsbehandling, byfornyelsesloven, varmeforsyning, BBR og den koordinerende rolle i forhold til GIS.

 
Om dig
  • Du har solidt kendskab til almenboligområdet og gerne det boligsociale område.
  • Du har strategisk tæft og evne til at arbejde med udviklingsopgaver.
  • Du har gode samarbejdskompetencer.
  • Du har personligt drive og gennemslagskraft.
  • Du har stærke formidlingskompetencer, både skriftligt og mundtligt.
  • Du har kendskab til arbejdsopgaver og lovgivning omkring planloven, herunder lokalplanlægning.
  • Du har relevant akademisk uddannelse.
Vi kan tilbyde
  • Et spændende og afvekslende job, hvor du vil spille en vigtig rolle.
  • En stor samarbejdsflade både på tværs af den kommunale organisation og i samarbejdet med boligorganisationerne.
  • Et godt arbejdsfællesskab med engagerede og hjælpsomme kolleger.
  • En travl og udfordrende hverdag på en arbejdsplads med godt humør og højt til loftet.
  • Mulighed for hjemmearbejde.
  • Kantineordning, personaleforening og motionscenter.
Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er fast og på 37 timer.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. 

Om processen

Ansøgningsfristen er søndag den 18. januar 2024. Vi afholder samtaler i uge fire.

Yderligere oplysninger 

Du er velkommen til at kontakte Leder af Plan og Byg Pia Weirum tlf. 4784416.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen, 1, 3300 Frederiksværk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5966942

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet