Dygtig IT-supporter til servicedesk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Halsnæs Kommune søger en IT-supporter, der ønsker at være med til at sikre kollegaer i kommunen god og stabil IT samt effektiv service. Som vores nye kollega vil du opleve at træde ind i en spændende stilling, der byder på mange interessante udfordringer.

Dine opgaver

Du bliver tilknyttet vores Servicedesk, der har til opgave at hjælpe brugerne med mange forskellige IT-opgaver. Det kan være alt fra hardware, der er problemer med til systemmæssige udfordringer, der ikke nødvendigvis er lige til at løse. En del af opgaverne er også at være udekørende til plejehjem, skoler og dagtilbud, og du kan regne med at være på skolerne i op til 2 dage om ugen.

Du arbejder tæt sammen med dine kollegaer i IT og Digitalisering og mange andre i kommunen, ligesom du også har selvstændige opgaver, som vi tilpasser alt efter, hvad der interesserer dig, og hvad der er behov for at have fokus på.

Nogle af dine opgaver er

  • Bemanding af servicedesk på rådhuset
    • Tage mod henvendelser via telefon, drop-in samt servicedesk-system samt løse 1. level-opgaver
    • Klargøring af udstyr
    • Hjælpe medarbejdere i kommunen med ”alle” slags IT-opgaver.
  • Udekørende opgaver og support på eksterne lokationer
    • Support til elever og medarbejdere på skolerne omkring PC’er og iPads
    • Klargøring af udstyr
    • Support omkring print, netværk og tavler i samarbejde med resten af ITD.
Vores forventninger til dig

Vi ser gerne, at du har en IT-supporter-uddannelse, eller at du alternativt har arbejdet med IT-support gennem længere tid. 

Som medarbejder i IT og Digitalisering er det vigtigt, at du trives med at arbejde i relationer og har lyst til at arbejde med mennesker for derved at opnå de bedste resultater. Vi forventer, at du har gode IT-faglige kompetencer og generel teknisk flair. Da en del af din arbejdstid er ude på skoler og dagtilbud, er det være en klar fordel, hvis du også har gode pædagogiske kompetencer – og at du kan lide at have dialog med børn. 

Vi forventer, at du er helt fortrolig med PC-verdenen og med iPads herunder opsætning og support af begge dele meget gerne via intune. Vi forventer ligeledes, at du brænder for at yde den bedst mulige service inden for rammerne.

Det vil være en fordel hvis du har følgende kompetencer:

  • Erfaring med 1. level support
  • Viden om eller erfaring med intune
  • Er lyttende og god til at lære nye ting
  • Er initiativrig, selvkørende, systematisk og grundig
  • Er ansvarsbevidst og pligtopfyldende
  • Kan bevare overblikket og holde mange bolde i luften.

Derudover kræves det, at du har kørekort og gerne egen bil.

Vores IT-setup

I Halsnæs kommune er vores IT-setup adskilt i 2 miljøer, et for administrationen og et for skole-IT. Skolerne har gennem længere tid haft M365, og i den forbindelse anvender vi Microsoft Intune som administrationsværktøj til både PC’er og iPads. Kommunens administrative IT er hostet hos ekstern leverandør. Vi benytter Microsoft servere og Citrix platformen. Vi er i fuld gang med implementering af M365.

Vi servicerer hele kommunen, hvilket bl.a. er den samlede administration på rådhuset, 6 skoler, 14 daginstitutioner og 5 plejecentre. Der er ca. 2.300 elever og ca. 3.000 ansatte.

IT og Digitalisering i Halsnæs

Du bliver en del af IT og Digitaliseringsafdelingen, der er en del af Koncernsekretariatet. IT og Digitalisering er delt op i 2 teams, hvor du vil være en del af Team IT, der består af 10 medarbejdere. Det andet team er Digitalisering, der arbejder med GDPR og informationssikkerhed samt digitalisering. Vi er 15 medarbejdere med mange forskellige kompetencer.

Vi er ambitiøse og løfter i flok, vi sætter stor pris på hinanden, og humor er en væsentlig del af vores hverdag. Vores arbejdsmiljø er uformelt, afvekslende og til tider udfordrende. Vi gør en dyd ud af at arbejde på tværs, og sætter en ære i at opnå konkrete resultater.

Du kommer til at referere til lederen af IT og Digitalisering, Dorthe Runge-Dalager.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger 

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte leder Dorthe Runge-Dalager på 21 57 67 39 (læg gerne en besked).

Ansøgningsfristen er den 26. maj.

Første samtale afholdes den 3. juni og eventuel anden samtale afholdes den 5. juni.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen 1, 3300 Frederiksværk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036760

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet