BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for det specialiserede børneområde? Ønsker du at gøre en forskel for sårbare børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familier?
Vi søger 2 nye kollegaer til Specialteamet; en fast stilling og et barselsvikariat. Specialteamet er en del af Myndighedsteamet i Familieafdelingen.
Specielteamet skal indgå i en udviklingsproces i forbindelse med den nye Barnets Lov, som træder i kraft til januar 2024. Vi skal arbejde endnu tættere på børn, unge og familier, bevæge os mod mere helhed i sagsbehandlingen, hvor hjemmebesøg, børnesamtaler, netværksmøder vil blive en langt større del af specialteamets opgaver.
- At behandle henvendelser vedrørende familier til funktionsnedsatte børn og unge
- Målgruppevurderinger for ydelser iht. LSS § 32A, 41, 42, 45, og 84
- At træffe beslutning om kompenserende ydelser og indsatser i forhold til handicappede børn og unge og deres familier
- At følge op på ovennævnte foranstaltninger iht. servicelovens bestemmelser
- At være i løbende kontakt med børn, unge og deres familier
- At udarbejde børnefaglige undersøgelser, børnesamtaler, handleplaner og opfølgninger.
- At kunne navigere inden for lovens rammer samtidig med at arbejde anerkendende og løsningsfokuseret med familierne
- At vi møder mennesker, som kan være i stor sorg og krise
- At vi ser på helheden i familiens situation
- At vi videreudvikler vores kompetencer sammen i teamet
- At vi tager fælles fagligt ansvar ved, at bevillingskompetencen er på teamniveau
- At vi aldrig sidder alene med beslutninger, afgørelser, revurderinger, klager mv.
Vi forventer
- At du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- At du kan prioritere dine arbejdsopgaver og arbejde selvstændigt
- At du kan gøre opmærksom på, når du har behov for faglig støtte
- At du har/eller kan få gode IT-kompetencer og kan lide administrativt arbejde
- At du har interesse for specielområdet og er opmærksom på, at lovgivningen og rettidighed fylder meget i arbejdsopgaverne.
- Et stærkt fagligt miljø med tæt kollegial og ledelsesmæssig sparring
- Et lille team med tæt sammenhold og højt humør
- En fleksibel arbejdsplads med flextid, hjemmearbejde og høj grad af indflydelse i dagligdagen
- Ekstern supervision
- Muligheder for kompetenceudvikling
- Vi har DUBU som IT-system og anvender ICS og LØFT.
Vi arbejder på Rådhuset midt i Frederiksværk. Der er ikke kø på vejen om morgenen og om eftermiddagen. Der er en rar og uhøjtidelig stemning på Rådhuset.
Løn og ansættelsesvilkårSker efter gældende overenskomst samt principper om Ny Løn.
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fagspecialist Nadja Kragh på telefon 5179 5396 eller teamleder Pia Groth Andersen telefon 2117 9313.
Om Halsnæs KommuneHalsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.400 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen, 1, 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://halsnaes.career.emply.com/ad/socialradgiver-socialformidler-til-familieafdelingen-bornehandicap/r1woid/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902724