Brænder du for at være med til at sikre høj IT-sikkerhed, overholdelse af databeskyttelseslovgivningen samt effektiv IT-drift og IT-infrastruktur? Og har du lyst til at udvikle dig i en mindre statslig, uafhængig myndighed, hvor du tydeligt kan se effekten af din indsats? Så har du nu en spændende mulighed hos os i Forsyningstilsynet, som arbejder for en effektiv forsyningssektor til gavn for forbrugerne - samtidig med, at vi understøtter den grønne omstilling.
Vi tilbyder Vi styrker vores arbejde med databeskyttelse og informationssikkerhed og søger derfor en ny kollega til vores IT- og kommunikationsteam. Du bliver en vigtig del af vores indsats og får et varieret job, hvor du spiller en central rolle inden for IT, informationssikkerhed og GDPR. Din hverdag vil være fyldt med opgaver af meget varierende karakter – både drifts- og udviklingsopgaver.
Som IT- og informationssikkerhedsmedarbejder er du med til løbende at udvikle vores arbejde med cyber- og informationssikkerhed, processer og håndtering af data ift. trusler, risici og lovkrav, og du bidrager direkte til Forsyningstilsynet som en effektiv, databaseret og agil tilsynsmyndighed, hvor IT og it-sikkerhed spiller en afgørende rolle.
Du bliver en del af et mindre, velfungerende IT- og kommunikationsteam, og du vil få et tæt samspil med dine nærmeste kollegaer, Statens IT (SIT) samt vores øvrige IT-leverandører, og du vil indgå tværministerielle netværk på IT- og informationssikkerhedsområdet.
IT og Kommunikation er forankret i Center for Stab, der også består af et økonomiteam, et HR-team og et Juridisk Sekretariat. Her bliver du en del af et ambitiøst center med 15 engagerede, dygtige og søde kolleger, der alle arbejder for at sikre, at Forsyningstilsynet er en effektiv og veldrevet organisation. Dine kommende kolleger er en god blanding af erfarne og yngre kræfter med forskellige baggrunde og fagligheder.
Hverdagen i Center for Stab er præget af et dynamisk, tværfagligt samarbejde, åben kommunikation og en positiv, uformel og humoristisk omgangstone. Vi har en flad beslutningsstruktur, fleksible arbejdsforhold og lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med godt humør og grin, professionalisme og et rart, både fagligt og socialt fællesskab. Vi prioriterer desuden faglig og personlig udvikling samt fleksibilitet i hverdagen højt, så der er plads til både arbejde og fritid.
Dine opgaver Sammensætningen af din opgaveportefølje vil afhænge af din konkrete profil og baggrund, men kan blandt andet omfatte, at du skal:
- Gennemføre aktiviteter knyttet til årshjul, der sikrer, at vi lever op til ISO27001, NIS2 og databeskyttelseslovgivningen (GDPR).
- Bidrage til risikostyring, herunder risiko- og sårbarhedsvurderinger, ledelsesrapportering, adgangsstyring, databehandleraftaler, kontroller m.m.
- Bidrage til overvågning af sikkerhedssituationen, sikring af beredskab, awareness samt proaktiv forebyggelse og håndtering af hændelser.
- Koordinere implementering/udrulning af nye IT-systemer eller systemopdateringer.
- Deltage i tværgående forretningsprojekter ift. IT; det kan eksempelvis være i forbindelse med indførelse af robotteknologi, databaseudvikling, implementering af MS365.
- Løse øvrige ad hoc-opgaver, såsom analyser og udarbejdelse af procesbeskrivelser, beslutningsoplæg mv.
Om dig Vi leder efter dig, der har en udpræget forståelse og interesse for IT, teknik og forretning og trives i krydsfeltet mellem lovgivning, forretning, risikostyring og IT. Det er desuden vigtigt, at du trives med både drifts- og udviklingsopgaver.
Vi forventer ikke, at du kan det hele fra start – det vigtigste for os er din motivation, din nysgerrighed og din lyst til at lære og udvikle dig inden for informationssikkerhed og databeskyttelse.
Du kan både have nogle års erfaring eller være nyuddannet med en relevant videregående uddannelse – bachelor eller kandidat – inden for f.eks. IT, forretningsudvikling, cybersikkerhed, risikostyring eller jura. Det vil være en fordel – men ikke et must – hvis du har erfaring fra det offentlige – enten fra stat, kommune og/eller region.
Derudover ser vi gerne, at du:
- har gode samarbejdsevner og er en holdspiller, der er opsøgende, nysgerrig og god til både at lytte, rådgive, sparre og udfordre – og samtidig også kan arbejde selvstændigt.
- er initiativrig og iderig, og bidrager aktivt til løbende forbedringer og udvikling af arbejdsmetoder
- er struktureret, analytisk, metodisk og har sans for vigtige detaljer og kvalitetssikring samtidig med, at du er god til at bevare overblikket og løse problemer, når de opstår
- er proaktiv, god til at planlægge og drive opgaver og processer, og følger ting helt til dørs
- er god til at formidle komplekse emner enkelt og præcist – både skriftligt og mundtligt.
- følger aktivt med i den løbende udvikling ift. krav, teknologi samt cyber- og informationssikkerhed – både ift. muligheder og risici.
Socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling, trivsel og arbejdsglæde I Forsyningstilsynet bliver du en del af en organisation, hvor der er kort til beslutningerne. Vi har en uformel tone og lægger vægt på holdånd og at være gode kollegaer for hinanden. Vi har fokus på arbejdsglæde og udviklingsmuligheder for den enkelte. Det er vigtigt for os, at du får de bedste muligheder for at anvende dine faglige kompetencer og udbygge din viden. Derfor tilbyder vi både interne og eksterne kurser.
Vi bor i flotte, renoverede lokaler i Frederiksværk, tæt på skoven, hvor der er gode muligheder for en walk and talk eller en løbetur. Vi har en dejlig have med WI-FI og et træningsrum. Der kører dagligt en medarbejderbus direkte fra København (Nørrebro St.) til din nye arbejdsplads.
Du vil i det daglige opleve en stor grad af frihed og fleksibilitet, som er med til at sikre en god balance mellem arbejde og fritid. Vi er en familievenlig arbejdsplads, og du får bl.a. mulighed for hjemmearbejde og for at arbejde under transport.
Du kan læse mere om vores arbejde på og bl.a. se videoklip med tre af dine kommende kolleger på www.forsyningstilsynet.dk/job. På samme side er der en oversigt over vores onboardingprogram, samt oplysninger om mulighederne for kompetence- og karriereudvikling i Forsyningstilsynet.
Interesseret? Lyder det som noget for dig? Så søg stillingen via linket her på siden.
Vi vil gerne have:
- Dit CV
- En kort motiveret ansøgning
- Eksamensbevis og karakterudskrift fra din uddannelse (både bachelor- og kandidatbevis, hvis du er kandidat)
- Chef for Center for Stab, Lone Bekker på lbh@forsyningstilsynet.dk / 41 71 53 71 (i uge 2)
- Teamleder, Lea Christel Jørgensen (i uge 51 eller uge 2) på lecj@forsyningstilsynet.dk / +45 29 48 81 29.
Ansøgningsfrist, søndag d. 11. januar.
Vi forventer at afholde 1. samtaler d. 14.-16. januar. Som en del af rekrutteringsprocessen kan der indgå en mindre praksisnær case og personprofilværktøj, som vi bruger som afsæt for en dialog om opgaver, arbejdsstil og samarbejde.
Vi tilbyder attraktive og fleksible ansættelsesvilkår, herunder en arbejdsuge på 37 timer inklusiv betalt frokostpause, en solid pensionsordning samt betalt 6. ferieuge. Ansættelsen sker efter den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, og du vil blive ansat som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold. Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Alle, uanset etnisk baggrund, alder og køn, opfordres til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsyningstilsynet, Torvegade , 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/7b6899fb-fd51-4230-aad7-1f2595b4e1c2