Er du en dygtig, analytisk økonom med erfaring inden for økonomistyring, budgettering og analyser? Og trives du med ansvar, varierende opgaver, faglige udfordringer og løbende udvikling i en mindre, uformel organisation, hvor du er helt tæt på forrentningen og ledelsen? Så har du nu mulighed for at få en nøglerolle i den økonomiske styring og videreudvikling af Forsyningstilsynet, som er en mindre, uafhængig statslig myndighed, der arbejder for en effektiv forsyningssektor – til gavn for forbrugerne og den grønne omstilling.
Vi tilbyder Vi tilbyder en spændende og alsidig stilling på en attraktiv arbejdsplads, hvor du får stor indflydelse og ansvar for en bred vifte af centrale økonomiske opgaver i en mindre, statslig organisation med højt til loftet.
Du bliver en del af et mindre velfungerende økonomiteam med 5 dygtige kollegaer, der har opgaver inden for alle facetter af økonomi- og ressourcestyring. Teamets opgaver omfatter alle de klassiske årshjulsaktiviteter såsom månedsbudgettering, kvartalsopfølgning og udarbejdelse af årsrapporter. Hertil kommer analyse- og rapporteringsopgaver. Derudover er en væsentlig del af teamets opgaver at arbejde med de forskellige finansieringskilder til Forsyningstilsynets opgaver, herunder finanslovsbevilling og gebyrfinansiering.
Du får en varieret hverdag med mange kontaktflader, både eksternt og internt, hvor du er i tæt kontakt med dine kollegaer i STAB, de forskellige fagkontorer i Forsyningstilsynet og med Departementet om de økonomiske rammer.
Økonomiteamet er forankret i vores Center for STAB, der også består af et IT- og Kommunikationsteam, et HR-team og et Juridisk Sekretariat. Her bliver du en del af et ambitiøst center med 15 engagerede, dygtige og søde kolleger. Dine kommende kolleger er en god blanding af erfarne og yngre kræfter med forskellige baggrunde og fagligheder.
Hverdagen er præget af dynamisk samarbejde, åben kommunikation og en positiv, uformel og humoristisk omgangstone. Vi har en flad beslutningsstruktur, fleksible arbejdsforhold og lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med godt humør og grin, professionalisme og et rart, både fagligt og socialt fællesskab. Vi prioriterer desuden faglig og personlig udvikling samt fleksibilitet i hverdagen højt, så der er plads til både arbejde og fritid.
Dine opgaver Sammensætningen af din opgaveportefølje vil afhænge af din konkrete profil og baggrund, men kan blandt andet omfatte:
- Udarbejdelse af budgetter, kvartalsrapporter, årsafslutning, årsregnskab samt opfølgning på økonomiske nøgletal.
- Analyse af omkostninger, beregning af gebyrsatser, fordeling af gebyrer samt opfølgning af vores gebyrfinansierede aktiviteter.
- Sparring og rådgivning af budgetansvarlige chefer for at sikre god økonomi- og ressourcestyring.
- Ledelsesinformation, -rapportering og -understøttelse ift. strategi, mål- og resultatstyring mv.
- Ad hoc analyser, beslutningsoplæg og indstillinger, fx i forbindelse med finansiering af nye opgaver, som skal godkendes i regeringens økonomiudvalg.
- Videreudvikling og dokumentation af metoder, processer og værktøjer til økonomistyring, analyse og rapportering.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- er talstærk og analytisk og har en struktureret og systematisk tilgang til arbejdet,
- har flair for IT, herunder økonomistyringssystemer (fx Navision, LDV og power-BI) og er en rutineret bruger af Excel,
- har forretningsforståelse, en løsningsorienteret tilgang og er god til at sætte dig ind i nye og komplekse problemstillinger,
- har sans for vigtige detaljer og kvalitetssikring samtidig med, at du er god til at bevare overblikket og have mange bolde i luften,
- har gode samarbejdsevner og er en holdspiller, der er opsøgende, nysgerrig og god til både at lytte og udfordre,
- er god til at strukturere og planlægge dine arbejdsopgaver og projekter, og overholde deadlines
- er proaktiv, hjælpsom og fleksibel – vi løfter i flok, især i travle perioder,
- formulerer dig godt og præcist - både skriftligt og mundligt.
Vi bor i flotte, renoverede lokaler i Frederiksværk, tæt på skoven, hvor der er gode muligheder for en walk and talk eller en løbetur. Vi har en dejlig have med WI-FI og et træningsrum. Der kører dagligt en medarbejderbus direkte fra København (Nørrebro St.) til din nye arbejdsplads.
Du vil i det daglige opleve en stor grad af frihed og fleksibilitet, som er med til at sikre en god balance mellem arbejde og fritid. Vi er en familievenlig arbejdsplads og du får bl.a. mulighed for hjemmearbejde og for at arbejde under transport.
Du kan læse mere om vores arbejde på og bl.a. se videoklip med tre af dine kommende kolleger på www.forsyningstilsynet.dk/job. På samme side er der en oversigt over vores onboardingprogram, samt oplysninger om mulighederne for kompetence- og karriereudvikling i Forsyningstilsynet.
Interesseret? Lyder det som noget for dig? Så søg stillingen via linket her på siden.
Vi vil gerne have:
- Dit CV
- En kort motiveret ansøgning
- Eksamensbevis og karakterudskrift fra den relevante uddannelse ift. jobbet
Send gerne din ansøgning hurtigst muligt - vi glæder os til at høre fra dig!
Ansøgningsfrist, mandag d. 17. november.
Vi forventer at afholde 1. samtaler d. 18.-20. november. Som en del af rekrutteringsprocessen kan der indgå en mindre praksisnær case og personprofilværktøj, som vi bruger som afsæt for en dialog om opgaver, arbejdsstil og samarbejde.
Vi tilbyder attraktive og fleksible ansættelsesvilkår. Ansættelsen sker efter den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten. Du vil blive ansat som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold. Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Alle, uanset etnisk baggrund, alder og køn, opfordres til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsyningstilsynet, Torvegade , 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d9ab2d1d-aa61-4790-a02b-3a49e91b268d