Rådgiver til det specialiserede voksenområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Voksenrådgiver med hjertet i øjenhøjde og lyst til at gøre en forskel

Vi søger en kollega til en spændende stilling, hvor du afhængig af kompetencer og interesser har stor indflydelse på sammensætningen af dine opgaver og specialer. 

Som rådgiver hos os skal du beskæftige dig med et bredt udsnit af servicelovens bestemmelser på voksenområdet, såsom §§ 84, 85, 97, 98, 102, 103, 104, 107, 108, 109 og 117. Du  bliver også knyttet til 1-2 specialer med god mulighed for at dygtiggøre og fordybe dig, ligesom du får ansvaret for nogle administrative opgaver, såsom samarbejdsmøder, kontaktperson for samarbejdspartnere mv. 

Vi søger en kollega, som har lyst til at fordybe sig i et eller flere af følgende specialer; § 100 (merudgifter), § 76 (efterværn), rehabiliteringsudvalget og vores tidlige og forebyggende indsats, Åben Rådgivning (ÅR) for Voksne, hvor også misbrug og ophold på det lokale krisecenter hører til. ÅR er indgangen til vores område, og de primære opgaver er at tage imod borgere, yde råd- og vejledning, behandle sager om ekstern ambulant/døgn-misbrugsbehandling samt bevillige indsatser efter servicelovens §§ 82a og b.

Vi er 13 dedikerede rådgivere, 1 dygtig studentermedhjælper samt 1 fagspecialist og 1 leder. Fælles for os er, at vi alle ønsker at gøre en forskel for vores medmennesker via en sammenhængende indsats, der understøtter den enkeltes mulighed for at opnå et værdigt og meningsfuldt liv på egne præmisser. For at sikre dette stræber vi efter at være den bedste arbejdsplads med et stærkt og sundt fagligt og socialt arbejdsmiljø. Det tror vi på, er det bedste for både os, som arbejder her, og for de borgere som vi møder. 

Vi prioriterer et tæt samarbejde på tværs af faggrupper såvel internt som eksternt, ligesom vi prioriterer tid til fordybelse og kollegial sparring. Vi har stor mulighed for at planlægge vores arbejdsdag, så det balancerer med både drift og livet ved siden af. F.eks. har vi flekstid og mulighed for hjemmearbejde. 

Ønsker du en arbejdsplads, der prioriterer et sundt arbejdsmiljø, fleksible arbejdsvilkår, faglig udvikling og et sagstal i den lave ende i forhold til Dansk Socialrådgiver Forbunds anbefalinger, så skal du sørge for at komme til tasterne – måske er du vores nye kollega!

Uanset din erfaring og anciennitet, sørger vi for et individuelt tilpasset introforløb, så du lander godt hos os og føler dig klædt på til dine nye opgaver og ansvarsområder.

Lidt om dig

Du ser helheden og inddrager alle relevante parter for at finde de gode løsninger. Du tager udgangspunkt i gensidig tillid, og du støtter op om dine kollegaer, ligesom du har modet til at vende blikket indad og deler dine fejl, så vi kan lære og udvikle os sammen. 

Socialrådgiver eller -formidler er din uddannelsesmæssige baggrund, og du må meget gerne have erfaring med arbejdet på det specialiserede voksenområde, men det er ikke et krav. Vigtigst er, at du brænder for at gøre en forskel for mennesker.

Udover at være imødekommende og et naturligt blik for detaljer, så er lovmedholdlighed og økonomisk ansvarlighed desuden vigtige fokuspunkter i din sagsbehandling.

Vi lægger vægt på, at du
  • har gode kommunikations- og formidlingsevner i både skrift og tale
  • ser inddragelse og fællesfagligt samarbejde med borger, pårørende og samarbejdspartnere som en forudsætning for at skabe helhedsorienterede, individuelle og fleksible løsninger
  • arbejder ud fra en løsningsfokuseret, rehabiliterende og anerkendende tilgang med øje for borgerens ressourcer og udviklingsmuligheder
  • er effektiv, struktureret og bevarer jordforbindelsen – også når det går stærkt
  • deler din viden og erfaring og bidrager med sparring og vidensdeling både i afdelingen og på tværs af organisationen
  • ser muligheder og har en positiv og idérig tilgang til hverdagens udfordringer
  • reflekterer løbende over egen rolle og indsats
  • har gode IT-færdigheder
  • har kørekort, da vi dækker et stort geografisk område.

Endelig lægger vi også vægt på, at du som person værdsætter et godt grin i pausen, og at du har lyst til at være en del af vores kollegaskab.

Lidt om os

Vi har en bred palette af fælles opgaver og ansvarsområder, og vi er alle en del af én eller flere specialegrupper, såsom misbrug, BPA, STU, merudgifter, herberg mv. Selvom vi alle har hver vores specialer, drager vi fælles ansvar for vores samlede opgaver, og vi hjælper hinanden.  

Af arbejdsredskaber og metoder bruger vi bl.a. voksenudredningsmetoden (VUM), som understøttes af vores IT-system, Sensum, samt LØFT, hvor vi har fokus på ressourcer, drømme, muligheder og netværk. 

Som kollegagruppe er vi sammensat på tværs af alder og erfaring, og vi ser samarbejde og holdånd som grundstenen for en god og vellykket indsats. Fysisk er vi fordelt på 2 kontorer ved siden af hinanden.

Om arbejdsstedet

Vi bor i naturskønne omgivelser nær hav og skov, knap en times kørsel fra København, og her er gode parkeringsmuligheder samt mulighed for en rask gåtur i skoven i pausen eller et smut på stranden på vejen hjem. 

Vi har ekstern supervision, kantineordning og motionsrum. Derudover har vi en aktiv personaleforening samt personalegoder såsom feriefond med udlejning af sommerhuse og lejligheder i ind- og udland, billig sundhedsforsikring samt rabatter til teater, biograf mv. 

Vi glæder os til at høre fra dig

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker at høre mere. Du kan ringe til leder, Zuzanne Larsen, tlf.nr. 30 53 60 23 eller voksenrådgiver Susan Normann Nielsen tlf.nr. 20 35 02 05.

Vi glæder os til at møde dig og til at fortælle meget mere om de spændende opgaver, der venter dig. 
 
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst samt principper om Ny Løn.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen 1, 3300 Frederiksværk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937853

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet