BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du lykkes med at hjælpe folk godt tilbage i arbejde hver dag? Kan du bidrage til at opbygge tillid, nysgerrighed og tryghed i et dynamisk arbejdsmiljø? Er du interesseret i at være en del af et team, der skaber resultater gennem et tæt samarbejde med borgere, kollegaer og lokale virksomheder? Så er du måske vores nye sagsbehandler til Jobafklaringsforløb.
Vores dygtige kollega har taget en stor beslutning og vovet sig ud i en helt ny faglig verden. Derfor ønsker vi os en ny dygtig, anerkendende og ambitiøs kollega til vores team, hvor Sygedagpenge og Jobafklaring arbejder i tæt og overlappende samspil.
Om jobbetFor alle borgergrupper i jobcentret har vi et stort fokus på den virksomhedsrettede indsats, lønnede timer og hurtig progression i forløbene, og vi har sammen med fastholdelseskonsulenter, jobformidlere og samarbejdspartnere et tæt samarbejde med de lokale virksomheder.
- Du motiverer sygemeldte borgere til at komme tilbage i arbejde.
- Du reflekterer over egen praksis og giver og modtager feedback.
- Du gennemfører opfølgningssamtaler med klare mål og planer.
- Du støtter borgerne i at udarbejde CV.
- Du arbejder med borgerens 'Min Plan' og rehabiliteringsplaner, herunder afgiver tilbud efter Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats.
- Du deltager i møder i rehabiliteringsteamet sammen med borgerne.
- Du har erfaring med at arbejde med sygemeldte borgere i jobcenterregi med relevant faglig baggrund.
- Din måde at samarbejde på motiverer både borgere, kollegaer og samarbejdspartnere.
- Du er ambitiøs, løsnings- og resultatorienteret.
- Du mestrer god samtaleteknik og skriftlighed med fokus på progression, handling og retssikkerhed.
- Du samarbejder og holder gejsten oppe i travle situationer.
- Du kan navigere, skabe struktur og prioritere i din arbejdsdag.
- Du er god til IT og har en høj datadisciplin.
- Du kan spørge om hjælp, når du har behov.
Som person er du empatisk, systematisk og struktureret, og som kollega bidrager du både fagligt og socialt ind i fællesskabet. Vores afsæt er vores professionelle virke og vores fælles kerneopgave.
Som sagsbehandler i jobcentret vil du indgå i en hverdag præget af stor frihed og høj grad af tillid fra ledelsens side. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, og at du varetager dit job samvittighedsfuldt i overensstemmelse med borgernes håb, drømme, ressourcer, kompetencer og i henhold til national lovgivning og lokale beslutninger.
Om osJobafklaringsforløb er en del af afdelingen Udvikling og Fastholdelse. Her er vi 21 sagsbehandlere, tre tværfaglige borgerkonsulenter, to fastholdelseskonsulenter, en fagspecialist, en administrativ medarbejder og en afdelingsleder.
Ud over den beskæftigelsesrettede indsats for sygemeldte borgere varetager Udvikling og Fastholdelse:
- Den beskæftigelsesrettede indsats for borgere i ressource- og jobafklaringsforløb.
- indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere.
- Tværfagligt forløb ”Sammen om ny velfærd”.
- Ansvaret for kommunens tværfaglige rehabiliteringsteam og mødeledelse.
Vi arbejder i fælles kontor med fagsystemet Momentum.
Vi kan tilbydeSom ny kollega hos os tilbyder vi dig en tryg opstart med en mentor, der følger og støtter dig i din opstart i afdelingen.
Vi vægter humor, trivsel og arbejdsglæde højt og har skabt en atmosfære i vores afdeling, hvor vi ser hinanden og griber hinanden om end, man har brug for et klap på skulderen eller et godt grin. Vi er en afdeling fuld af grin og liv – og altid med afsæt i de gode intentioner over for hinanden og over for vores borgere.
Vi har i afdelingen en stor prioritering i et givende og uhøjtideligt sparringsrum, hvor både nye og erfarne kollegaer oplever støtte, åbenhed og opbakning ift. den daglige opgaveløsning. Vi forventer derfor, at du er nysgerrig på egen, kollegaers og andre forvaltningers faglige afsæt.
Løn- og ansættelsesforholdStillingen er på 37 timer ugentligt, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil endvidere blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn. Vi gør opmærksom på, at der ved ansættelsen skal foreligge en tilfredsstillende straffeattest.
Interesseret?Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Maria Højer Nannberg på tlf. 23 28 06 83 eller Fagspecialist Amira Qaiser Ahmed på tlf. 20 11 96 87.
Om processen:Ansøgningsfristen er tirsdag den 19. marts. Vi afholder ansættelsessamtaler mandag den 25. marts. Der vil efter aftale indhentes referencer.
Stillingen ønskes besat 1. maj 2024.
Om Halsnæs KommuneHalsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen, 1, 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005372