Sagsbehandler til Plan og Byg

Profilbillede
dato

Medarbejder til det tekniske og juridiske område

Vi søger en engageret sagsbehandler med interesse for det juridiske og tekniske område inden for plan- og byggeloven. I denne rolle har du ansvaret for sagsbehandling og håndhævelse af reglerne om helårsbeboelse i sommerhuse.

Om stillingen

Du får en koordinerende rolle, hvor du sikrer overholdelse af plan- og byggeloven gennem samarbejde med andre medarbejdere. En vigtig del af jobbet er at have en god dialog med borgerne. Du bliver placeret sammen med vores byggesagsgruppe og deltager i det daglige arbejde, herunder besvarelse af mails og telefonomstilling. 

Du får en bred samarbejdsflade med kolleger i kommunen i forhold til helårsbeboelse i sommerhus og de øvrige opgaver. Du behøver derfor ikke at have specialistviden inden for disse områder, men det er en fordel, hvis du har en interesse i og et kendskab til at arbejde med lovgivning, herunder mulighederne for håndhævelse af lovgivning. 

Om arbejdspladsen

Plan og Byg er en afdeling på 15 medarbejdere med mange forskelligartede opgaver. Udover helårsbeboelse i sommerhus og håndhævelse arbejder vi med kommune- og lokalplanlægning, det almene boligområde og øvrig sagsbehandling inden for planlægning, byggesagsbehandling, byfornyelsesloven, varmeforsyning, VE-anlæg, BBR og den koordinerende rolle i forhold til GIS.

Dine hovedopgaver
  • Konkret sagsbehandling af ansøgninger og håndhævelse af forbuddet mod helårsbeboelse i sommerhuse og lovliggørelsessager.
  • Håndhævelse af sager på bygge- og planområdet i samarbejde med kolleger og i god dialog med borgere om løsninger og udstedelse af påbud samt opfølgning.
  • Indgå i en vagtordning med de øvrige medarbejdere med pasning af telefon og betjening af borgere.
Det er en fordel, hvis du
  • Har erfaring med sagsbehandling og en baggrund inden for jura, administration eller det tekniske område.
  • Har kendskab til lovgivning som byggeloven, planloven og forvaltningsloven.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret og har gode digitale færdigheder, herunder kendskab til ESDH-systemer og lyst til at optimere arbejdsgange.
  • Har evne og vilje til at skabe dialog og samarbejde både internt og eksternt.
  • Gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt.
  • Har gåpåmod, humor og et godt humør.
Vi kan tilbyde
  • Et spændende job i et dynamisk miljø, hvor du selv tilrettelægger dine opgaver.
  • Et uformelt arbejdsklima, hvor tæt samarbejde, engagement og et godt humør har høj prioritet.
  • Et tværfagligt samarbejdsmiljø, hvor vi i vores travle hverdag hjælper hinanden og klarer opgaverne i fællesskab.
  • Deltagelse i faglige arrangementer på tværs af afdelingen og området.
  • Mulighed for hjemmearbejde og fleksibel arbejdstid.
  • Adgang til personalefaciliteter som motionsrum, yoga og sociale arrangementer via personaleforening.
Løn og ansættelsesvilkår

Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer med udgangspunkt i gældende overenskomst, samt efter principperne om Ny Løn.

Vi kan tilbyde en spændende stilling med ansvar, hvor du får mulighed for at samarbejde internt og eksternt. 

Hvis dette lyder som noget for dig, så send os din ansøgning.

Tiltrædelse snarest muligt.

Ansøgningsfrist

Torsdag den 26. maj. Vi forventer at afholde samtaler den 28. og 29. maj eller efter nærmere aftale.

Vil du vide mere

Kontakt Pia Weirum, telefon 4778 4416 eller Annette Nørgaard telefon 4778 4485.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen 1, 3300 Frederiksværk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6042764

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet