BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vores kære kollega har taget et stort skridt og springer snart ud i en ny livsmission i uddannelsesverdenen. Det betyder, at vi har en plads til en ny dygtig, anerkendende og ambitiøs kollega til vores sygedagpengeindsats.
Vi oplever hver dag at lykkes med at få folk godt tilbage til arbejdet. Vores drivkraft er samskabelse med både borgere, kollegaer og samarbejdspartnere. Det lykkedes vi med, fordi vores samarbejde foregår i en ramme, hvor vi med stor tillid og tryghed inspireres af hinanden.
Vi har for alle borgergrupper i Jobcentret stort fokus på den virksomhedsrettede indsats, lønnede timer og hurtig progression i forløbene, og vi har sammen med fastholdelseskonsulenter, jobformidlere og samarbejdspartnere et tæt samarbejde med de lokale virksomheder.
Dine opgaver er blandt andet- Beskæftigelsesrettet motivationsarbejde for sygemeldte borgere
- Indgå aktivt i refleksiv praksis – give og modtage feedback
- Gennemføre opfølgningssamtaler med klare mål og planer
- Støtte borgerne i at udarbejde CV
- Arbejde med Min Plan og rehabiliteringsplaner, herunder at afgive tilbud efter Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats
- Deltage i møder i rehabiliteringsteamet sammen med borgerne.
Som person er du empatisk, systematisk og struktureret, og som kollega er du bidragende ind i fællesskabet – både det faglige og det sociale. Vores afsæt er vores professionelle virke og vores fælles kerneopgave.
Vi vægter humor, trivsel og arbejdsglæde højt og har i vores afdeling skabt en atmosfære, hvor vi ser hinanden og griber hinanden, hvad end man har brug for et klap på skulderen eller et godt grin. Vi er en afdeling fuld af spræl og liv – og altid med afsæt i de gode intentioner over for hinanden og over for vores borgere.
I afdelingen prioriterer vi et givende og uhøjtideligt sparringsrum højt, hvor både nye og erfarne kollegaer oplever støtte, åbenhed og opbakning ift. den daglige opgaveløsning. Vi forventer derfor, at du er nysgerrig på egen, kollegaers og andre forvaltningers faglige afsæt.
Som sagsbehandler i Jobcentret vil du indgå i en hverdag præget af stor frihed og høj grad af tillid fra ledelsens side. Det forventes, at du kan arbejde selvstændigt, og at du samvittighedsfuldt varetager dit job i overensstemmelse med borgernes håb, drømme, ressourcer, kompetencer, national lovgivning og lokale beslutninger.
Herudover forestiller vi os, at du- Har erfaring med at arbejde med sygemeldte borgere i jobcenterregi med relevant faglig baggrund
- Evner at skabe samarbejde, der motiverer, både med borgere, kollegaer og samarbejdspartnere
- Er ambitiøs, løsnings- og resultatorienteret
- Har en god samtaleteknik og skriftlighed med fokus på progression, handling og retssikkerhed
- Kan samarbejde og holde gejsten oppe i travle situationer
- Kan navigere, skabe struktur og prioritere i din arbejdsdag
- Er fortrolig med brugen af IT og har høj datadisciplin
- Kan spørge om hjælp, når du har behov.
Vi er 24 sagsbehandlere, 2 fastholdelseskonsulenter, 1 fagspecialist, 1 administrativ medarbejder og 1 afdelingsleder.
I Udvikling og Fastholdelse varetager vi ud over den beskæftigelsesrettede indsats for sygemeldte borgere ligeledes
- den beskæftigelsesrettede indsats for borgere i ressource- og jobafklaringsforløb
- indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere
- tværfagligt forløb ”Sammen om ny velfærd”.
Som ny kollega hos os tilbydes du en tryg opstart med en mentor, der følger og støtter dig i din opstart i afdelingen.
Vi arbejder i fælles kontor og bruger fagsystemet Momentum.
Stillingen er på 37 timer ugentligt, og du bliver ansat efter gældende overenskomst. Der bliver endvidere indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.
Interesseret?Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Maria Højer Nannberg på tlf.nr.: 2328 0683 eller Fagspecialist Amira Qaiser Ahmed på tlf.nr.: 2011 9687.
AnsøgningsfristAnsøgningsfristen er tirsdag den 6. februar. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 26. februar. Der indhentes referencer efter aftale.
Stillingen ønskes besat 1. april.
Om Halsnæs KommuneHalsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen, 1, 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975864