BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en kollega til vores team, der arbejder med borgere, som er sygemeldte. Vi ønsker en kollega der med beskæftigelsesfokus, struktureret tilgang og faglige kompetencer, brænder for at lykkes med kerneopgaven i beskæftigelsesindsatsen – at støtte borgerne i fastholdelse til arbejdsmarkedet og støtte vores virksomheder i, at have den arbejdskraft de har behov for.
Hos os er der stort fokus på at skabe en effektiv og meningsfuld indsats sammen med borgerne. Vores dialog med borgerne tager udgangspunkt i LØFT og den anerkendende, løsningsorienterede metode. Du har stor frihed i tilrettelæggelsen af arbejdet, når blot den gode sagsbehandling og fagligheden er i højsædet. Vi har for alle borgergrupper i Jobcentret stort fokus på den virksomhedsrettede indsats, lønnede timer og hurtig progression i forløbene, og vi har sammen med fastholdelseskonsulenter, jobformidlere og virksomhedskonsulenter et tæt samarbejde med de lokale virksomheder.
Dine opgaver vil blandt andet være:
- Beskæftigelsesrettet motivationsarbejde for sygemeldte borgere
- Gennemførelse af opfølgningssamtaler med klare mål og planer
- Støtte borgerne i udarbejdelse af CV
- Arbejde med Min Plan og rehabiliteringsplaner, herunder afgivelse af tilbud efter Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats
- Administrativt arbejde, som følger med opgaverne
- Deltagelse i møder i rehabiliteringsteamet sammen med borgerne
Som person er du empatisk, systematisk og struktureret og som kollega er du bidragende ind i fællesskabet – både det faglige og det sociale. Vi vægter humor, trivsel og arbejdsglæde højt. Vores afsæt er vores professionelle virke og vores fælles kerneopgave.
Vi forventer, at du er nysgerrig på egen og andres faglige afsæt og vi lægger vægt på, at have en aktiv sparrings- og lærings- og feedbackkultur, både med egen afdeling men også kommunens øvrige forvaltninger.
Som sagsbehandler i Jobcentret vil du indgå i en hverdag præget af stor frihed, og høj grad af tillid fra ledelsens side. Det forventes, at du kan arbejde selvstændigt, og at du samvittighedsfuldt varetager dit job i overensstemmelse med borgernes håb, drømme, ressourcer, kompetencer, national lovgivning og lokale beslutninger.
Herudover forestiller vi os, at du:
- Har erfaring med at arbejde med sygemeldte borgere i jobcenterregi med relevant faglig baggrund
- Evner at skabe samarbejde der motiverer, både med borgere, kollegaer og samarbejdspartnere
- Er ambitiøs, løsnings- og resultatorienteret
- God samtaleteknik og skriftlighed med fokus på progression, handling og retssikkerhed.
- Kan samarbejde og holde gejsten oppe i travle situationer
- Kan navigere, skabe struktur og prioritere i din arbejdsdag
- Er fortrolig med brugen af IT og har høj datadisciplin
- Kan spørge om hjælp når du har behov
Vi er 23 sagsbehandlere, 2 fastholdelseskonsulenter, 1 fagspecialist, 1 administrativ medarbejder og 1 afdelingsleder.
I Udvikling og Fastholdelse varetager vi ud over den beskæftigelsesrettede indsats for sygemeldte borgere ligeledes:
- den beskæftigelsesrettede indsats for borgere i ressource- og jobafklaringsforløb
- indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere
- tværfagligt forløb ”Sammen om ny velfærd”.
Vi lægger vægt på, at medarbejderne har indflydelse på, og deltager i, at videreudvikle indsatsen for borgerne, samt opsøger ny viden, som kan øge effekten af indsatsen til gavn for både borgere, virksomheder og den kommunale økonomi.
Vi arbejder i fælles kontor med fagsystemet Momentum.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingerne er på 37 timer ugentligt, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil endvidere blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn. Vi gør opmærksom på, at der ved ansættelsen skal foreligge en tilfredsstillende straffeattest.
Interesseret?
Vil du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Maria Højer Nannberg på tlf. 2328 0683 eller fagspecialist Amira Qaiser Ahmed på tlf. 20119687
Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er søndag den 24. august 2022. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 28. august. Der vil efter aftale indhentes referencer.
Stillingen ønskes besat 1. oktober 2023.
Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.400 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen, 1, 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://halsnaes.career.emply.com/ad/sagsbehandler-til-sygedagpenge-soges-til-jobcenter-halsnaes/xr094k/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885233