BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at hjælpe udsatte unge på vej til et liv med uddannelse og job? Er du en faglig stærk sagsbehandler? Så kom og bliv en del af Ungeværket.
Som ungesagsbehandler vil du skulle arbejde på tværs af lovgivninger (LAB/SEL/Barnets lov), hvilket betyder, at du får mulighed for at arbejde helhedsorienteret med den unge, og blive den unges ene kontakt til kommunen. En af dine hovedopgaver bliver at udarbejde én sammenhængende plan sammen med de unge og støtte dem i at opnå målene i planen.
Ungeværket er en enhed, hvor alle ungeindsatsens fagligheder er samlet. Ungeværket består af tværgående ungesagsbehandlere, tværgående støttepersoner (ungekontakt), borgerkonsulenter, virksomhedskonsulenter, UU-vejleder og administrative medarbejdere. Altså er beskæftigelsesområdet og socialområdet samlet under et tag. Hovedformålet med indsatsen er at sikre, at unge mellem 15-30 år motiveres til uddannelse/job og fastholdes heri, så de efterfølgende kan finde deres plads på arbejdsmarkedet. Dog kræver dette ofte helhedsorienterede løsninger, hvor de unges sociale og personlige udfordringer må samtænkes.
I et tæt tværfagligt samarbejde med uddannelsesinstitutioner, lokale virksomheder, psykiatrien og andre relevante fagområder, skabes en helhedsorienteret indsats, der giver de unge mulighed for at realisere deres uddannelsesplan og fremtidige mål.
Kom og bliv en del af et meningsfuldt arbejde i en faglig stærk Ungeenhed.
Ungesagsbehandlerens opgaver vil være:
- At arbejde som myndighed inden primært beskæftigelseslovens §§, samt støttedelen af serviceloven- og Barnets lov §§ (herunder opfølgning på støtte og planer).
- Koordinere indsatser og tiltag i den unges uddannelses/jobplan.
- At støtte den unge i at opnå mål og delmål i uddannelses/jobplanen.
- At iværksætte og deltage i netværksmøder med samarbejdspartnere.
- At kunne håndtere misbrugsproblematikker og psykiatriske udfordringer m.m.
- At skabe en tillidsfuld relation til den unge.
Vi forventer:
- At du er uddannet socialrådgiver eller anden relevant mellemlang uddannelse.
- At du har erfaringer inden for myndighedsområdet på enten beskæftigelses- eller servicelovsområdet (voksen- eller børneområdet).
- At du har gode IT-kompetencer og kan lide administrativt arbejde. Du skal kunne lide at dokumentere arbejdet; vi bruger Momentum, DUBU og Uno Ung.
- At du kan prioritere dine arbejdsopgaver.
- At du som person er psykisk robust samt har evnen til at skabe relation til udsatte borgere.
Vi tilbyder:
Som en del af Ungeværket, vil du sidde sammen med 22 kollegaer i storrumskontor og opleve muligheden for løbende sparring og inspirerende samarbejdsflader. Tværfagligt samarbejde giver muligheden for egen og andre faggruppers udvikling, samt det at skabe resultater i fællesskab.
Du vil blive en del af et hus, der tør tænke utraditionelt, og hvor alle deltager aktivt i at videreudvikle indsatsen til gavn for kommunens unge. Vi deltager gerne i projekter, der bidrager til ny viden og udviklingen af nye metoder, som kan øge effekten af den uddannelsesrettede indsats. Vi er en enhed med høj social og faglig trivsel, karakteriseret ved humor, omsorg og hjælpsomhed.
Vil du vide mere om jobbet?
Kontakt Afdelingsleder Natalia Frøhling tlf. 61 14 06 71 eller fagleder Martin Boes Andersen tlf. 51 67 54 99
Løn - og ansættelsesvilkår
Stillingen er en 37 timers stilling til besættelse pr. 1.8 .2024 eller hurtigst muligt.
Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer med udgangspunkt i gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.
Ansøgningsfrist:
Fristen er onsdag d. 5 juni 2024. Der afholdes ansættelsessamtaler onsdag d. 12 juni i uge 24. Kun i helt særlige tilfælde kan vi afholde samtalen en anden dato.
Om Halsnæs Kommune
Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Halsnæs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Halsnæs Kommune, Rådhuspladsen, 3300 Frederiksværk
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6049135